گزارش خبرگزاری رکنا از روش پکس

روش آموزشی پکس با نظام ارتباطی مبادله تصویر روشی است که اولین بار در دهه ی 80 میلادی توسط آندر بوندی و لوری فراست پایه گذاری شد.هدف در این روش تقویت مهارت های ارتباطی کودک اتیسم و گسترش ارتباط خود انگیخته در محیط های مختلف همچون خانه، مدرسه،محیط های تفریحی میباشد. روش پکس یک روش آموزشی است که برای کودکان با اختلال اتیسم و به طور خاص برای بچه هایی که مشکل ارتباطی دارند استفاده میشود.

موسسه ی خیریه ی دوست اتیسم با تلاش های پی در پی بعد از 4 سال با بالا بردن سطح کیفیت و تغییرات و اجرای روش پکس توانست در تابستان 1401 اولین کارگاه مقدماتی روش پکس را به صورت حضوری و با تدریس دکتر سعید حسن زاده برگزار کند.دکتر حسن زاده با تاکید بر این که استفاده از روش پکس، میتواند به رشد گفتار کودکان و نوجوانان طیف اتیسم نیز کمک کند،توضیح داد: با وجود این که هدف اصلی آموزش روش پکس به افراد اتیسم، این است که آنها بتوانند با بهره گیری از تصاویر با دیگران ارتباط بر قرار کنند. بسیاری از کودکان و نوجوانان با اختلال اتیسم فاقد کلام در سطح جهان ،توانسته اند بعد از گذراندن دوره های پکس ، ضمن یادگیری روش برقراری ارتباط موثر با اطرافیان خود ،تا حدی از گفتار شفاهی هم بهره‌مند شوند.

روش اموزشی پکس

خبرگزاری رکنا ضمن حضور خود در این برنامه و اطلاع رسانی از این روش درمان، گزارشی را تهیه کرده و در اختیار دوستان و فعالان حوزه ی اتیسم قرار داده است.

ما از خبرگزاری رکنا به خاطر حضور خود در این برنامه و اطلاع رسانی درباره ی اتیسم و موارد مرتبط کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم تمام افراد و هم میهنانمان دوست اتیسم باشند.

 

 

7 Comments

  1. یعنی برای بچه هایی که حرف نمی‌زنن هم مفیده؟

    1. سلام به شما
      بله کاربردی هست

  2. همین که اگه بچه جاییش درد می‌کنه بتونه بگه خیلی برای ما ارزش داره

  3. به نظر روش جدیدی میاد

  4. خیلی خوبه که بچه ها بتونن منظورشونو برسونن و اینطوری کمتر به هم میریزن

  5. به عنوان یه متخصص این روش رو بسیار تایید میکنم به شرطی که والدین فکر نکنن لزوما قراره زبون باز کنه. بلکه ارتباط موثر برقرار کردن هم گام مهمی به شمار میاد

  6. عالی بود. این روش خیلی جای کار داره و مطمئنم که شما میتونید اون رو به همه معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *