آموزش تخصصی مربیان اوتیسم

آموزش تخصصی مربیان اوتیسم| دوست اتیسم

آموزش تخصصی مربیان اوتیسم، برای تمامی افرادی که قصد دارند در زمینه آموزش‌وپرورش کودکان اوتیسم فعالیت کنند، ضروری است. این آموزش می‌تواند به مربیان کمک کند تا:

  • مفهوم اوتیسم و علائم آن را بشناسند
  • روش‌های آموزش‌وپرورش کودکان مبتلا به اوتیسم را بیاموزند
  • مهارت‌های لازم برای ارتباط و تعامل با کودکان مبتلا به اوتیسم را کسب کنند.

آموزش تخصصی مربیان اوتیسم

شرکت در دوره آموزش تخصصی مربیان اوتیسم مخصوص همه افراد نیست. برای شرکت در این دوره‌ها علاوه بر مدرک مرتبط، باید روحیه مناسب هم داشته باشید. کسانی که به کار با این کودکان علاقه دارند، بهتر است که در این دوره‌ها شرکت کنند تا بتوانند مهارت‌های خود را افزایش دهند و همچنین مباحث جدیدی برای آموزش به کودکان هم بیاموزند.

با شرکت در دوره‌های آموزش تخصصی مربیان اوتیسم شما می‌توانید مهارت‌های زیر را در خود پرورش دهید:

  • افزایش مهارت

اگر به کار با کودکان اوتیسم علاقه دارید، باید مهارت کافی آن را نیز به دست بیاورید. درصورتی‌که امکان شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش کار با کودکان اوتیسم با مدرک رسمی را دارید، بهتر است که در اسرع‌ وقت نسبت به آن اقدام کنید تا بتوانید رزومه خود را بهتر کنید.

  • ارتباط بهتر با کودکان اوتیسم

اگر مهارت کافی برای برقراری ارتباط با کودکان اوتیسم نداشته باشید، نمی‌توانید مباحث مختلف را به آنان بیاموزید. این کودکان بسیار حساس هستند و برای آموزش به آن‌ها به تلاش زیادی نیاز است. اگر بتوانید این دوره را با موفقیت بگذرانید، به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار خواهید کرد.

  • تشخیص بهتر

مربیان اگر مهارت کافی داشته باشند، می‌توانند به‌راحتی کودکان اوتیسم را تشخیص دهند. این کودکان رفتارهای خاصی دارند که اگر کمی به آن‌ها دقت کنید کاملاً مشخص خواهد بود.

 

بازار کار مربیگری کودکان اوتیسم

درصورتی‌که فارغ‌التحصیل رشته‌های علوم تربیتی، روان‌شناسی و دیگر رشته‌های مرتبط باشید، معمولاً برای کار با افراد خاص نیاز دارید که در دوره‌های مختلف شرکت کنید. اگر برای آموزش کار با کودکان اوتیسم دچار مشکل هستید، باید از دوره مربیگری این کودکان که حرفه‌ای و مخصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است استفاده کنید. بعد از اتمام دوره و دریافت مدرک می‌توانید در مراکز مختلفی شروع به کار کنید. در مهدکودک‌ها می‌توانید به‌عنوان مربی اختصاصی کودکان اوتیسم مشغول به فعالیت شوید و به آن‌ها مباحث و مهارت‌های مختلف را آموزش دهید. از آن جایی که آموزش این کودکان دشوارتر است و به مهارت‌های خاصی نیاز دارد، شما به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای قطعاً موفق خواهید شد.

همچنین شما قادر هستید که آموزش کار با کودکان اوتیسم را به‌صورت اختصاصی و آزاد انجام دهید. بدین منظور می‌توانید به ارائه گواهی دوره آموزش کار با کودکان اوتیسم با مدرک رسمی به والدین کودکان، آموزش آن‌ها را بر عهده بگیرید و به‌عنوان مربی در منازل مشغول به فعالیت شوید. وقتی کودکان اوتیسم به سن مدرسه می‌رسند، آموزش آنان توسط معلم‌های معمولی سخت و دشوار است. آن‌ها به شرایط ویژه‌ای برای یادگیری و آموزش نیاز دارند مربیان مخصوص در زمینه آموزش کار با کودکان اوتیسم می‌توانند با ارائه مدرک دوره‌های تخصصی خود به آموزش این کودکان در مدارس مشغول شوند.

تشخیص اوتیسم در سال‌های اخیر آسان‌تر شده است و والدین زودتر می‌توانند مشکل فرزند خود را تشخیص دهند. مربیانی که با کودکان خاص کار می‌کنند نیاز به مهارت‌های زیادی دارند تا بتوانند با برقراری ارتباط صحیح تمامی مباحث موردنیاز آن‌ها را آموزش دهند. اکثر این مربیان تصمیم به شرکت در دوره آموزش کار با کودکان اوتیسم با مدرک رسمی می‌گیرند که بسیار معتبر بوده و باعث افزایش مهارت‌های آنان خواهد شد.

 

مزایای آموزش تخصصی مربیان اوتیسم:

آشنایی با:

  • مفهوم اوتیسم و علائم آن
  • عوامل مؤثر بر اوتیسم
  • شیوه های ارزیابی کودکان اوتیسم
  • روش‌های آموزش‌وپرورش کودکان اوتیسم
  • مهارت‌های ارتباطی و تعاملی با کودکان اوتیسم

مخاطبان یادگیری تربیت مربی اوتیسم چه کسانی هستند؟

این دوره آموزشی برای تمامی افرادی که علاقه‌مند به آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم هستند، مناسب است. از جمله مخاطبان این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روان‌شناسان
  • مشاوران
  • مددکاران اجتماعی
  • آموزگاران
  • پرستاران
  • مدیران مراکز آموزشی

اوتیسم چیست؟

اوتیسم، یک اختلال رشدی است که در سه سال اول زندگی ظاهر می‌شود و بر نحوه ارتباط و تعامل فرد با دیگران تأثیر می‌گذارد. افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، مهارت‌های حرکتی، و یادگیری مشکل داشته باشند.

 

 

بازارکار و آموزش تخصصی مربیان اوتیسم|دوست اتیسم

 

 

سخن پایانی

همواره، یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها، در مسیر تخصص و پیشرفت شغلی، استفاده از دانش و تجربیات دیگران است؛ شرکت در دوره‌های معتبر آموزشی و کسب تجربه از دانش کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه کودکان با نیازهای ویژه، می‌تواند شما را در مسیر حرفه‌ای خود کمک کرده و دانش و تخصص شما را ارتقاء ببخشد. ما در مجموعه صدای اوتیسم، همراه خانواده‌ها و درمانگران حوزه آموزش و توانبخشی برای کودکان طیف اوتیسم هستیم و تلاش می‌کنیم تا با برگزاری کارگاه‌ها، و دوره‌های آموزشی به‌روز و کامل، شما را در مسیر آموزش کودکان اوتیسم حمایت کنیم.

دوست اتیسم، موسسه‌ی خیریه برای حمایت از کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم. با ارائه اطلاعات، منابع و خدمات حمایتی، به والدین و کودکان کمک می‌کنیم تا با چالش‌های اوتیسم بهتر مقابله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *